Stora Enso i heta stolen på Empack

Stora Enso ställde ut på Empackmässan som pågick 5-6 oktober i Kista och hade mycket besök i montern av både existerande och presumtiva kunder. Vårt tema på mässan var e-handel och Försäljningsdirektör Fredrik Stensson gav en inspirerande föreläsning i ämnet på stora scenen till ett fullsatt forum. I vår monter kunde besökarna beskåda delar av vårt sortiment av e-handelslådor och förpackningsmaskinen W50 var en publiksuccé.

Läs mer

Orio – varumärke på väg

Våra lådor är ju ändå ute och reser hela tiden. Varför inte använda dem för att bygga vårt varumärke? Ungefär så tänkte reservdelsföretaget Orio när man tog fram sina nya transportlådor tillsammans med Stora Enso Packaging. Med fyra starka färger tar lådorna för sig på lastbryggan, på lagret och hos verkstäderna.

Läs mer

Tiger och Peak skickar premium- upplevelser

Vad har Tiger of Sweden och Peak Performance gemensamt? Jo, båda skickar sina kläder och övriga produkter i högkvalitativa lådor från Stora Enso Packaging. Förpackningarna, framtagna speciellt för e-handel, är en viktig del av varumärkesupplevelsen. Kunden ska alltid få samma känsla, oavsett var man handlar.

Läs mer

McCulloch förpackar för försäljning

I retail är det förpackningen som får sköta varumärkesbyggandet, kommunikationen och säljsnacket. McCulloch säljer trädgårdsmaskiner på stormarknader och byggvaruhus – och varumärket har sedan länge insett värdet av en attraktiv förpackning.

Läs mer

Sidor